Salı

ÇOK BİLMİŞ TEYZELER vs TAZE ANNELER



Her anne mutlaka çok bilmiş, görmüş, geçirmiş bir teyze, amca ve bilimum türevleri tarafından eleştirilmiş, yargılanmış, hırpalanmıştır. Ama özellikle yeni anne olmuş aklı karışık ama ne olursa olsun çocuğu için her zaman her şeyin en iyisini bilen bunu içgüdüsel olarak başaran insanlara bu kadar müdahale etmeyin be canısı... Bırak o okuyor, araştırıyor, doktor tavsiyesi alıyor, senin de tavsiyelerini can kulağıyla dinler ama şaşırma sabrını da taşırma... Ölçülü ol... Çok yaşadım, Kerem 15 aylık olacak hala yaşıyorum. Bu klişeleşmiş cümleleri duymayan yoktur herhalde değil mi? :)
  • "Hiç kilo almamış bu çocuk!"   Aç bırakıyoruz, ondandır.
  • "Kucağa çok alıştırmışsın!"    Benim bebeğim, benim kucağım!
  • "AÇ BU ÇOCUK AÇ!"  Aaaa! gerçekten mi? Nasıl anladın? Ben gerizekalıyım anlayamıyorum.
  • "Bunlar iyi günlerin."    Evet bunlar en güzel günlerim, gelecek olanlar da evladımla oldukça öyle olacak.
  • "İncecik giydirmişsin çocuğu hasta olacak"
  • "Erkek çocuk sıcağı sevmez, çıkar o üstündeki yeleği..."   Bi karar ver güzel teyzeciğim giydirsem çıkar,çıkarsam giydir...
  • "Yorgun görünüyorsun.."  Evet yorgunum. Bunlar tatlı yorgunluklar.
  • "Sana naz yapıyor, sen yokken hiç böyle değil!"
  • "Aaa burnu mu akıyor hasta etmişsin.."  Evet özellikle mikropları aldım doldurdum kaşığa içirdim bakalım ne olacak?
  • "Bırak ağlasın çok şımartma.."   Ağlamasın ben istemiyorum, mutlu büyüsün hep gülsün.
  • "Aaa sezeryan mıı?? En güzeli normal doğum."   Benim bedenim benim kararım teyzecim ki zorunlu sezeryan diye de bi durum var.
  • "Su vermiyor musun? İçi yanmış çocuğun.."   Yok susuz ne kadar dayanır onu test ediyorum.
  • "Ayağında sallasana siz nasıl büyüdünüz.."   Sallamıyorum teyzeciğim gerek duymuyorum insan doğasında sallanmak diye bir şey mi var? Neden mayıştırayım çocuğu? Zaten her aman aman dediğin yerde illa ki söylenir "Siz nasıl büyüdünüz bak taş gibisiniz" ya da "Bizi annelerimiz böyle mi büyüttü neremiz eksik kalmış?" valla orasını zamanla göreceğiz, belki de görüyoruz şu anda. Her gün yanan midesi için annesinin ona 3 aylıkken verdiği kelle paça çorbasını sorgulamıyor muhtemelen bunu söyleyen teyzeler. O yüzden bize ne oldu ki diyorlar.
  • "Ne demek alerjik? Ne demek 1 yaşından önce yiyemez? Ver gitsin ben verdim bir şey olmadı.."  
  • "Sütün az bulgur ye,onu da ye bunu da ye"   hep ye şiiiş şişko ol (Söledikleri şeyleri yemezsen güzellik uğruna bebeğini sütünden mahrum bıraktığınla suçlanırsın aman dikkat!)
  • "Aaaa doğum kilolarını veremedin miii?"     Verdim efendim çok güzel verdim ben aslında da sonra sizin gazınıza gelip süt yapsın diye her şeyi lüplettim tekrar şiştim 
  • "Çalışıyor musun? Çocuğu bırakıp gidiyorsun yani.."  Bu konuya hiç girmiyorum bile :)
  • "Emziğe mi alıştırdın? Oh ne güzel susturucuyu buldun tabi."  



Daha bunlar gibi niceleri... Akşam oturmalarında erken yatırırsan çocuğu onlardan saklıyor olursun, görmesinler diye uyutuyorsun çünkü çocuğunu.. Bugün de böyle olsun geç yatsın der yatırmazsan düşüncesiz anne olursun. Uyuya uyuya büyüyecek çocuk erken yatırmıyorsun çok ayıp..



Bir de son zamanlarda sıkça rastladığımız zorla çikolata, şeker verme davranışı var...

"Gofretten yesin gofretten!"  Sağolun ama Kerem yemiyor henüz abur cubur... Geçiştirmeye çalışıyorsun; "Nasıl yemez canım çocuk bu?" "Doktoru yasakladı" diyoruz bu sefer de hastaymış gibi acır bi hal takınıyorlar çok gülüyorum :) Çok şükür alerjisi yok, şeker hastası da değil ama bunları bilmeden neden veriyorsun ah teyzem! Anne baba olarak glikoz şuruplu gıdalardan uzak tutmaya çalışıyoruz çocuğumuzu, bunu acaba sana nasıl anlatsak? Bir süre sonra zaten biz de engelleyemeceğiz ama hazır şu anda O böyle bir istek duymazken alıştırmanın ne alemi var? 

Şunu bile gördük desem; yürüyüşe çıktık Kerem arabasında daha küçük 4 yada 5 aylık... Bir amca geldi "kızınız çok tatlı adı ne?" "Kız değil amcacığım teşekkür ederiz adı Kerem" dedik ve amca  "E kızım madem erkek neden kırmızı giydirdin?" dedi. Onu da mı sana soralım be güzel amcam, teyzem, komşumun eltisinin baldızı? Azıcık rahat bırakın şu anne babaları hadi lütfen n'olur :)

4 yorum: