Cuma

OLDU DA BİTTİ MAAŞALLAH !

Bir erkek bebeğe hamile olduğumu öğrendikten birkaç zaman sonra aklıma bir soru takıldı. E tabii benim akıl öyle zaman mekan dinlemez esti mi takıldı mı tamam :) Bu çocuk ne zaman sünnet olacaktı? Acaba hangi zaman daha sağlıklıydı? Çok ağlar mıydı?

Başladık araştırmaya. Tabii her konuda olduğu gibi sünnet zamanı ve uygulama yöntemi konusunda farklı görüşler var. Ben aklıma yatanı seçtim ve Kerem'i 7 aylıkken sünnet ettirdik. Özel bir hastanede genel anestezi ile oldu. Nasıl kıyarsın daha bebek diye yaklaşanlar var ancak çocuğumun aklı başındayken ordan kaçmaya çalışmasını anneciğim beni kurtar diye ağlamasını görmektense böylesini tercih ederim... Zaten alanında uzman psikologların tavsiyeleri de bu yönde.
Sünnetimiz ilk geceyi atlattıktan sonra hiç sorun yaratmadı çok şükür, normal yaşantımıza devam ettik.
Sadece tek bir sorunla karşılaştık diyebilirim; koskoca sünnet kıyafetleri ki pek tarzım değil benim minnak kuzucuğuma hiç olmazdı. Elinde asa tutacak hali de yoktu :) Alternatif arayışına girdiğimiz sırada çok abartıya kaçmayacak ama bu önemli gün için şıklık sağlayacak sünnetliği kendimiz yapmaya karar verdik.






Şapkasını kalın keçe, ince su yolu taş ve tüy kullanarak yaptık. Düz bir zıbın alarak üzerine ütüyle kendinden yapışkanlı taşlardan uyguladık. Bu taşlar plaka halinde satılıyor isediğiniz gibi kesip düzenleyebiliyorsunuz. Biz asa kullanmayacağımız için sünnet temasını da yakalamış olalım diye asa şeklinde yaptık, üst kısmına da adını yazdık.




Maaşallah yazısı için geniş bir kurdele aldık. Üzerine yine keçeden hazır kesilmiş şekilde aldığımız maaşallah yazısını ve taşlardan iki parçayı çapraz şekilde ekledik.
Yanına yine keçeden minik bir bebek yaptık.





Kendime de aynı şekilde anne rozeti hazırladım. Ee ben doğurdum bu tatlışı cümle alem görsün değil mi? :))) Hatta Serdar'a da yapmak istedim ama kesinlikle kabul etmedi kendileri :)






Bir gün önceden Kerem'e kıyafetlerini giydirip evde bu şekilde bir kaç hatıra fotoğrafı çektik. Sünnet sonrasına bırakırsanız biraz zor olabilir. Küçüğün o anda hiç etrafa gülücükler saçacağını düşünmüyorum. Tabii hastanedeki fotoğraflarımız da operasyondan önce :) 

Sünnet konusunda doğru yaşın ne olduğu her zaman merak ediliyor. Doktorlar doğduktan sonraki ilk 24 saatte ya da (ki hamileyken öyle düşünmeme rağmen ben doğumdan hemen sonra kendimi bi heyecanın daha içine atacak kadar güçlü hissetmedim ) 0-2 yaş arasında sünnet yapılmasını önerdiklerini belirtiyor. 2-4 yaş arasındaki çocukların sünnet konusunda psikolojik travma yaşayabileceklerini söyleyerek kesinlikle önermiyorlar bilginiz olsun :)

Son olarak oldu da bitti Maaşallah damat olur İnşallah!

:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder