Perşembe

UYKU TULUMU SEÇİMİ

Havalar soğumaya başlayınca her anneyi alır bir telaş. Bebeğim üşür mü? Nasıl giydirmeliyim? Kaç kat giydirmeliyim? Gün içerisinde sürekli takipte kalabildiğimizden bebeğimizin kıyafetlerini vücut ısısına göre ayarlayıp bu problemleri en aza indirebiliriz. Asıl problem geceleri başlıyor :) Kerem sağolsun üstünün örtülmesine kesinlikle izin vermez eskaza örtebildiysek eğer oda fazla uzun sürmez.Zavallı battaniye Kerem ile savaşamayacağına karar verip atar kendisini bir köşeye :)Geçen kış Kerem henüz iki aylık bir minik olduğundan battaniye galip geliyordu ve böyle bir sıkıntımız yoktu ancak bu kış herşey değişti Kerem'in üstünü örtebilmeyi bırakın sabah uyandığımızda onu gece bıraktığımız yerde bile bulamıyoruz artık :) 


İşte böyle bir hal içinde kara kara düşünürken birden küçüklüğüm geldi aklıma çok tatlı bir uyku tulumum vardı gece onu giyip yatmayı oyun gibi görürdüm severdim de.Evet dedim buldum çare uyku tulumu! Annesine çekti benim oğlum demek ki diye de sevindim laf aramızda :) Bu problemi de böyle çözdük gider alırız bir tane derken baktım ki asıl problem uyku tulumu seçimiymiş :) Aman canım ne fark eder demeyin bunun poları var, elyafı var, pamuklusu var, torba şeklinde olanları var, patiklisi var, var oğlu var yani.


Hemen araştırmaya koyuldum. Uyku tulumunun üretildiği materyali seçmek hiçte zor olmadı saf pamuk dururken diğerlerine şans tanımadım bile açıkcası. Deneyimleyen diğer annelerin de belirttiği gibi elyaf ya da polar olan uyku tulumları bebekleri gece uykularında terletebiliyor.Biz İse sıcak kalsın istiyoruz terlesin değil.Tamam birinci özellik pamuklu olacak o cepte.


 Peki torba uyku tulumu mu? Ayaklı uyku tulumu mu ? 

Uyku tulumu seçimini belirleyen ikinci maddemiz açıksası fazlasıyla kişisel.Herkesin kendi zevkine kalmış yani.Ben biraz düşünüp tarttıktan sonra ayaklı uyku tulumu almaya karar verdim çünkü Kerem 14 aylıkken alınacak ve üç dört ay giyilecek bir uyku tulumu bizimki.Yani bir bebeğin en hareketli zamanları. Uyandığında ayağa kalmak isteyecek, hareketlerinin kısıtlanmasından hoşlanmayacak, ki Kerem hapsolmus hissinden hoşlanmadığından üstünü bile örtemiyorduk.Torba uyku tulumunun Kerem için bu ay aralığında kullanışsız olduğuna karar verdim.Eğer geçen sene böyle bir hitiyaç duysaydım yani o henüz 2-3 aylıkken, o zaman kolay giyilebilmesi için torba uyku tulumlarından tercih ederdim.Evet uyku tulumunda aradığım ikinci kriteri de böylelikle belirledim.

Uyku tulumu kaç TOG olmalı ?

Tog mu? Aman Allahım o da nesi :) Uyku tulumunun tog bilgisi onun sıcak tutma seviyesini gösterir. GösterirMİŞ :)

  • 1.0 Tog bahar ayları için uygun olan seçenek
  • 2.5 Tog kış ayları için  tercih edilebilecek olan seçenek
  • 3.5 Tog kışın ev dışı ortamlar serin yerler için uygun olan seçenek






Uyku tulumum pamuklu, ayaklı ve kış için 2.5 tog olacak buna karar verdim.Aradığım özelliklere sahip tulumuda mothercare 'de buldum.Linke tıklayarak bizim tulumumuza ulaşabilirsiniz.Bir buçuk aydır Kerem uyku tulumuyla yatıyor şimdiye kadar hiç terletmedi.Çok memnunum.Kullanmaya başladığımız ilk bir kaç gün ben hiç uyuyamadım sürekli kalkıp Kerem'i rahatsız etmiş mi?Terletmiş mi? kontrol ettim.Çok şükür hiç bir sorunla karşılaşmadık Kerem giymeyi reddetmedi çünkü içinde rahat hareket edebildi.Birde tulum onun için uykuya hazırlık ritüeli oldu bu anlamda da bize aslında alırken ön göremediğimiz artı bir yarar sağladı.

 Uyku tulumunun içine ne giydireceğime de yukarıdaki tablodan yardım alarak karar veriyorum.Örnek verecek olursam şuan Kerem'in odasının sıcaklığı 21 derece ve ben 2.5 tog tulumunun içine sadece bir tane uzun kollu, pamuklu, çıt çıtlı body giydiriyorum.Yukarıdaki tablodan sizde bu anlamda yararlanabilirsiniz.Uyku tulumu gerçekten çok büyük rahatlıkmış bunu deneyimledikten sonra yine mothercare'den bahar için 1 tog olan üçlü tulumlardan da aldım.Onları henüz denemedik havaların ısınmasını bekliyoruz.Bundan sonra Kerem'in kışa hazırlık alışverişlerini yaparken listenin başını uyku tulumu çekicek.Yaza hazırlık alışverişinin liste başı da müslin bez :) Linke tıklayarak müslin bez hakkındaki yazıma ulaşabilirsiniz.






6 yorum:

  1. Merhaba. Mothercare linki başka bir sayfaya yönlendiriyor. Siz nerden almıştınız?internetten mi?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Mothercare linki başka bir sayfaya yönlendiriyor. Siz nerden almıştınız?internetten mi?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Mothercare linki başka bir sayfaya yönlendiriyor. Siz nerden almıştınız?internetten mi?

    YanıtlaSil
  4. Aynı ürünün linkini atar mısınız

    YanıtlaSil