Salı

BEBEKLERDE GAZ SORUNUNA DOĞAL ÇÖZÜM: KİRAZ ÇEKİRDEĞİ TORBASI


Özellikle yenidoğan bebeklerde sık sık rastlanan huzursuzluk sebeplerinin başında gaz sorunu geliyor. Kerem çok gazlı bir bebek değildi, tabii ki gaz sorunu yaşadık ama kolik değildi en azından. Bir anne özellikle yeni doğum yaptığı dönemde bebeği doyunca doyuyor, o huzursuzsa mutsuz oluyor. Böyle hissetmemize sanırım o ilk zamanların "yetebilecek miyim?" telaşı sebep oluyor. Kerem'in ufacık ufacık çıkardığı gazlar benim yüzümde kocaman gülümsemeler oluşturuyordu.  Annelik iç güdüsü dedikleri şeye bu da dahil sanırım :)

İşte tam da bu noktada bebişlerinizin gaz sorununu çözebilecek ve huzurlu uyumalarını sağlayacak tecrübeyle sabit bir öneriyle karşınızdayım: KİRAZ ÇEKİRDEĞİ TORBASI!

Peki neden kiraz çekirdeği torbası? Çünkü bebekleri rahatlatması için kullanabileceğimiz ufak kauçuk sıcak su torbaları bana tehlikeli geliyor. İçinden su sızabilme ihtimalinin yanı sıra kauçuğu işlenmiş olmasından dolayı doğal bulmuyorum.

Kiraz çekirdeği Türkiye'ye yeni yeni gelmiş olsa da aslında uzun yıllardır Almanya ve İşviçre'de kullanılıyor. Kiraz çekirdeği kolay ısınıyor, geç soğuyor, tehlikesiz ve doğal. Bebekler için kiraz patikleri, torbaları, yastıkları hazır satılıyor ancak ben yapabileceğim bir şeyi almaya karşıyım. Hem içinde ne olduğunu bilirsem daha rahat ederim hem de daha maliyetsiz. Emek vererek özellikle Kerem için bir şey üretmek de ayrıca mutlu ediyor beni zaten :)

Gelelim kiraz çekirdeği torbamızın nasıl hazırlanacağına;

Öncelikle yapmayı planladığınız torbanın büyüklüğüne göre kiraz ve vişne çekirdeklerini biriktiriyorsunuz. Torba çok dolu olmayacak içinde çekirdekler rahat hareket edebiliyor olmalı. Daha sonra temizlik aşamasına geliyoruz ki bu kısım oldukça önemli. Kiraz çekirdeklerin üzerinde hiç meyve kalıntısı olmamalı. Öncelikle suyun altında bir güzel yıkadım ben sonra tencereye koyup kaynattım. Bir torbanın içine koyup çamaşır makinesinde yıkayanlar da var, o şekilde de temizlemeyi denebilirsiniz. Sonra güzelce yıkadığımız çekirdekleri kurutma aşamasına geçiyoruz ve kiraz çekirdeklerini güneşin altına serip bir hafta on gün kadar kurutuyoruz. Tamamen kuruduktan sonra ihtiyacınız olan tek şey yüzde yüz pamuk istediğiniz büyüklükte bir kumaş ve iğne iplik ya da dikiş makinesi :) Dikişlerin sağlam olması bu noktada çok önemli. Bebeğiniz biraz büyüdüğünde bir şekilde o kiraz çekirdeklerine ulaşamamalı. Hatta ben işimi garantiye almayı sevdiğimden ve yıkanabilir olması açısından önce güzelce dikip üzerine kılıf niteliğinde bir kat daha kumaş dikmeyi uygun buldum. Böylelikle üstteki kumaşı çıkarıp yıkayabiliyorum da.

Gelelim kiraz çekirdeği torbasının nasıl kullanılacağına;

Kiraz çekirdeği torbası sıcak kullanılacağından fırında maksimum 120 derecede 5 dakika, mikrodalga fırında ise 300 W'de bir iki dakika ısıtılmalıdır. Bebeğinizin direkt tenine temas edecek şekilde değil kıyafetlerinin üzerinden kullanmalısınız. Sıcak su torbasıyla aynı mantık yani :) Bir de ısıttıktan sonra kendiniz ısıyı test edip ondan sonra miniğinizin ayaklarının altına ya da karnına koyun derim.

Kiraz çekirdeği torbasını buzlukta bir süre bekletip soğuk kompres olarak da kullanabileceğinizi belirtip kaçıyorum :)

Sağlıklı günler dilerim...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder