Cuma

KEREM'İN DİŞ BUĞDAYI PARTİSİ


Diş buğdayı...Sahi nedir bu diş buğdayı?Bebeğin bereket içinde sağlıklı büyümesi ve bereketli bir yaşam sürmesi, dişlerinin ağrısız kolay çıkması, inci gibi düzgün ve sıralı olması gibi beklentilere sahip bir gelenektir.Bu temennilerle buğday kaynatılır eş dost çağırılarak ikram edilir. Anne olmadan önce böyle bir gelenekten haberim bile yoktu açıkcası:)Sonradan öğrendim ki bebeğinizin ilk dişi çok önemliymiş.Baya baya seremoni yani:)

Birincisi, bebeğin diş çıkardığını gören ilk kişi ona hediyeler alırmış.Bu adet yöreden yöreye değişiklik gösteriyor olmalı ki tamamen beyaz iç çamaşırları alanlar,baştan aşağıya giydirenler, diş alttansa altın üsttense gümüş alanlar...Tabi biz bu adetleri sonradan öğrendiğimiz için sadece keyif almak amaçlı kendimize göre uyarladık.Kerem'in ilk dişini tabii ki anneannesi gördü.Onu baştan aşağıya giydirdi.Sonra ben her görene "Aaa ilk siz gördünüz." dedim ama nafile :) bu plan işlemedi.


Kerem ilk dişini sekiz aylıkken çıkarttı.Gerçi durdu durdu ilk iki dişini aynı anda patlattı.Sekiz aya kadar hiçbirşey yoktu tabii bende sabırsızlanıyorum bir an önce çıksın parti yapacağız çünkü:)Sonra bir baktık iki diş aynı anda geliyor.Kerem'in ilk dişinin çıkmasından hemen sonra ona bir zıbın hazırladım ve hatıra kalması için diş konseptli fotoğraflarını çektim.

Buda onlardan biri :)


İlk dişi patladıktan bir hafta sonra 21 Mayıs'ta da diş buğdayı partisini yaptık.Tabii sıra geldi diş buğdayı kaynatmaya farklı yörelerde buna diş hediğide deniliyor.Diş buğdayı partisi,töreni,seremonisi:) Adına her ne derseniz diyin bebeğimin ilk kutlaması olduğu için beni Kerem'in dişi daha patlamadan heyecanlandırıp hazırlıklara başlamama sebep oldu.Tabii ilk olarak diş buğdayı nasıl hazırlanır onu öğrendim ve Kerem'in babannesine pasladım bu işi.Şimdi diş buğdayı nasıl yapılır kısaca ona bakalım.

DİŞ BUĞDAYI (DİŞ HEDİĞİ) TARİFİ 

  • 500 gr buğday
  • 1 su bardağı nohut
  •  tuz 
Bunlar ana malzemeler.Buğday akşamdan yıkanır 15 dakika kadar kaynatılır.Sabaha kadar o sıcak suyun içinde şişmesi için beklettilir.Nohutta soğuk suda ıslatılır.Ertesi gün bu sular süzülerek nohut ve buğday tuz eklenerek düdüklü tencerede yumuşayana kadar pişirilir.Üzerini bir parmak kadar geçicek su koyarsanız yeterli olacaktır.Piştikten sonra suyunu süzüp dinlendirdiğinizde diş hediğiniz hazır olacaktır.




Diş buğdayını hazırladıktan sonra kaselere bölüştürürken üzerlerine bonibon, şeker leblebi, fındık, ceviz ekleyerek lezzetini arttırabilirsiniz.
Ben diş buğdayını sunacağımız kaseleri de Kerem'in ilk dişi ve Kerem'in diş buğdayı yazan etiketlerle birde kurdeleyle süsledim.Misafirlere ikram etmek için şeker hamurundan kurabiyeler sipariş ettim.Pastasınıda diş konseptine uyacak şekilde tasarladım.Partimizde ağırlıklı renkler mavi ve sarı olduğu için pasta ve kurabiyelerde de bu renkleri yakalamak istedim.

Diş buğdayı pastamız



Diş buğdayı kurabiyelerimiz
Misafirlerimiz geldikten sonra herkesi karşılayıp pasta keserek partiye başladık.Biraz gülüp eğlendikten sonra sıra geldi diş buğdayı partisi ritüeline.

Diş buğdayı partisinde olmazsa olmazların başında meslek seçimi geliyor.Bebeğin önüne konulan nesnelerden birini seçmesi bekleniyor.İleride seçtiği nesneyle alakalı bir iş yapacağı söylenir.Ben pek inanmasamda dedim ya maksat eğlence olsun bizde dizdik Kerem'in önüne birkaç obje ve seçmesini bekledik heyecanla..

Doktor olacak benim oğlum :) Steteskop seçti.








Biz Kerem'in önüne neler koymuştuk peki ihtimaller neydi?
  • Steteskop (Doktor)
  • Yasin (Devlet adamı yada Din adamı)
  • Top (Sporcu)
  • Uçak ( ben en çok uçağı seçsin istemiştim pilot olsun düşüncesiyle)
  • Gemi dümeni (Kaptan)
  • Hesap makinesi (Ekonomist yada ticaret erbabı)
  • İlaç (Eczacı,sağlık sektörü)
  • Texas şapkası ( Ben seyehat etmeyi çok sevdiğimden belki gezgin olur diye düşünmüştük:))
Evet bizim seçeneklerimiz biraz farklıydı normalden çünkü söylediğim gibi tamamen eğlence amacıyla yaptık:)

Kerem mesleğini seçtikten sonra başının üstüne bir örtü gerdik misafirlerimize haşlanmıs buğday dağıttık ve iyi dileklerde bulunarak Kerem'in başından birer ikişer atmalarını istedik.

  • Okusun büyük adam olsun!diyen attı bir tutam hediği Kerem'in başının üstünde tuttuğumuz örtüye
  • Vatana millete hayırlı evlat olsun!
  • Annesine babasına hayırlı evlat olsun!
  • Amerikalarda okusun! (En çok buna güldük Kerem'in babannesi hemen ardından "Yaa olmaz ben dayanamam."dedi çünkü)
  • Kardeşi olsun!
  • Pis gelinler getirmesin!
  • Sağlıklı uzun ömrü olsun!
  • İnci gibi dişleri olsun!
Bu güzel dileklerin bazılarının kimlere ait olduğu çok ortada :) Benimki hangisi acaba söylemeye gerek var mı? :)) 

Daha sonra örtüde biriken buğdayları kuşlara verdik...Bizim için olanlarıda diğer ikramlarla beraber afiyetle yedik.Misafirlerimize hatıra olarak kendi hazırladığımız keçe diş magnetlerinden dağıttık.Hediyelerimizi kabul ettik ve yine çok eğlendik.Yanımızda olan herkese bir kez daha teşekkür ediyoruz.Parti detaylarımıza ait resimleri paylaşıp kaçıyorum.




Hedef 32 diş












E yine geldik güzel bir günün sonuna kalın sağlıcakla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder