Cuma

EVDE MONTESSORİ AKTİVİTELERİMİZDEN ÖRNEKLER

duyusal havuz
evde etkinlik
Kerem güzelce emip emip uyurken, saat başı uyanırken ve ben çok yoruluyorum yeaa diye yakınırken,ohooo bunlar daha iyi günlerin diyenler neredeler??? Bi' parmakları görebilir miyim?
Sonra da o güzel tecrübeli ellerinizden öpebilir miyim? :))
Vallahi bir bebeğin her çağının ayrı bi güzelliği var tamam, bu konuda hem fikiriz, ama gerçekten her döneminin de anne baba açısından farklı zorlukları olduğu da doğruymuş. İki yaşına yaklaştığı şu dönemlerde istekleri ve enerjisi hiç bitmeyen bir Kerem ile karşı karşıyayız.


Çıkar parka bahçeye enerjisini atsın değil mi?? Tamam onu yapıyoruz ama bununla bitmiyor işte. Uyumadan geçirdiği her an ayrı bir aksiyon bulmak zorundayız. İşte bu oyunlar, efendime söyleyeyim aktiviteler falan gibi zımbırtılar, bu anlarda imdadımıza koşuyor. Gelişimine fayda sağlayacağı ekstrasını da düşününce zaten kendimi bu tarz şeyler hazırlarken buluyorum :) "Çoçukların TV karşısında hantallaşmasına HAYIR!" demiştik bu yola başlarken sonuçta değil mi?


Ha Kerem hiç mi televizyon izlemiyor? Evet tabii ki izliyor ama biz yorulduğumuzda, canımız onunla oynamak istemediğinde, işimiz olduğunda oyalamak için değil! Her gün sadece bir 15 dakika kadar, sadece Baby TV. Ay bu arada, dün dedemlerdeydik Kerem'e çikolata vermek istedi Serdar yasak olduğunu söylediğinde de "Ahhh ne şanssız çocukmuş bu ya :(  yazık çocuğa küçücük çocuk çikolata vermiyorlar çocuğa " gibi ağıtla karışık bir şeyler söyledi :))) Çok üzüldü Kerem'in haline yaşlı adamcağız aklıma geldikçe gülüyorum :))))) 


Neyse biz konumuza dönelim :) Geçen hafta iki büyük kutu kullanarak Kerem'e, bizim doğal yaşam parkı adını verdiğimiz bir duyusal havuz hazırladım. Her ne kadar bir balinanın veya köpekbalığının derede yüzüyor olması komik görünse de Kerem henüz okyanus yada dere ayrımını bilmediğinden problem yaşamadık  :))


Baya güzel güzel hayvanlarıyla oynadı. At susadı dereden su içti, yunuscuk derede hoplaya zıplaya yüzdü. Küçük boy ineğimiz büyük ineğin buzağısı rolündeydi. Cinsi farklı ama evlatlık olabilir sonuçta değil mi? Neyse bizim büyük sarıkız küçük buzağı benekliye süt anneliği falan yaptı, acıktıkça gitti ondan süt emdi falan :) Arkadaşı eşek yeşilliklerde otladı, Kerem de o akşamki enerjisini bu şekilde attı :)


evde aktivite örnekleriduyusal havuz




Bahsedeceğim diğer bir montessori aktivitesi "Gölge Eşleştirme Çalışması" olarak geçiyor.
Eşleştirme çalışmaları bebeklerin el göz koordinasyonu gelişiminde ve beyin gelişiminde önemli rol oynar. Hazırlaması hiç zor olmayan ve vakit almayan bir aktivite. İstediğin renkli çıktıları al laminasyon yap tamamdır.( Laminasyon, ısı ve basınç yardımıyla birbirinden farklı yüzeylerin çeşitli baskılama ve yapıştırma yöntemleri ile bir araya getirilmesi ve tek bir katman halinde kullanılması işlemidir.) 


eşleştirme oyunları
Gölge Eşleştirme
Hani şu kimlik preslettiğimiz olay var ya işte o işlem. Laminasyon yapmasanız bile olur ama ben çıktıların yırtılmaması ve uzun süre oynayabilmesi için böyle hazırladım, daha dayanıklı ve kalıcı oldular. Ama bu gölge eşleştirme oyununu bir 15 gün sonraya bıraktım çünkü bizim Keremtoş kırmızı yaprağın gölgesinin siyah olabileceğini kabul etmedi bunlar aynı yapraklar diyorum, ııı ıı diyor :))

montessori at home
İkili Puzzle Çalışması

 Yine renkli çıktılar ve laminasyon kullanarak ikili puzzlelar hazırladım. Bunlar için çocuğunuzun ilgisini çekebilecek herhangi bir resmi çıkarıp kendiniz kesip hazırlayabilirsiniz. İkili puzzle, puzzle işinde birinci level kalıyor. Bir dahakine üçlü ve dörtlü puzzlelar hazırlayacağım.

evde etkinlik


 Son olarak sayılar ağacımızdan bahsedeceğim. Bu sayılar ağacını hazırlaması biraz meşekkatli fakat değer. Yeşil mukavvadan ağaçımızın üst kısmını hazırladım. Gövdesi için kahverengi sert mukavva bulamadık, renksiz mukavva alıp ayakkabı boyasıyla boyayarak gövdesini de hazırlayıp yapıştırdık. Ağacı hazırlarken üzerindeki elmalarda karton kullanamazdım çünkü elmaları çıkarıp takabilmesi için cırt cırtlı hazırlayacaktım ve ilk çıkarmada yırtılmasını istemiyordum. Bu yüzden üzerinde sayıların yazdığı kırmızı elmaları eva kullanarak hazırladım. Tuhafiyeden de cırt cırt alıp arkalarına yapıştırdıktan sonra ağacımız hazır oldu :)) Kerem bu ağaca bayıldı bayıldı. Sayarak elma topluyoruz. Sonra yerine tekrar sayarak yapıştırıyoruz. Oradaki çirkin kuşu görmeyin kuş yapmayı planlamamıştım aslında artan malzemelerle doğaçlama çıkınca öyle çirkin oldu :)
sayılar aktiviteevde etkinlikÇirkin mirkin ama Kerem çok sevdi bir gece onunla uyudu :) İlk eline aldığında çok heyecanlandı. Evde muhabbet kuşumuz olduğundan Kerem kuşları çok sever. Elinde tutup cici cici diye severken bizim muhabbet kuşu Badem birden cik cik ötmesin mi? Kerem de o sesi bizim evadan yapılmış kuştan geldi sanıp kuşu elinde sımsıkı tutup tırsmasın mı :))) İşte bu çirkin kuşla bile  böyle bir anımız olmuş oldu. Ama canlı sandı iyi korktu yavrum kıyamam :))

Umarım örneklerimizi sever ve uygularsınız :)
Dahası;
Yazımda anlattığım Montessori Etkinlikleri hakkında birçok bilgiye bu konuda oluşturulan platform üzerinden ulaşabilirsiniz. Montessori Felsefesi Platformu: http://www.montessorifelsefesi.com

Kalın sağlıcakla..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder