Pazartesi

ŞEKERSİZ BEBEK KEKİ

bebek keki tarifleri

Eğer çocuğunuz Kerem gibi iştahsız bir çocuksa ve bu konuda çaresizseniz, çare sizsiniz! :)

Nasıl yani? Şöyle yani, Kerem aylardır yumurta yemeyi reddediyor. Bir yaşına basacağı aralar bıraktı yumurta tüketmeyi. İşte böyle kırk yılda bir, gönlü olursa belki bir iki lokma anca :( Benden bunu kabullenmemi ve sessizce bir köşede yiyeceği günü beklememi beklemeyin :) Yumurta yemeyen çocuklara yumurtalı tarifler diye tariflerimi yazsam koskoca yazı dizisi olur valla. Yazının ikinci serisinin ismide şimdiden belli "Zavallı kadın ne yaptıysa yediremedi." Kerem bu çünkü yemedi mi yemiyor inatçı biraz kendileri :) Kime çektiyse? :) Aramızda kalsın çocukluğumun büyük bir bölümünde ben de kesinlikle yumurta tüketmedim. Hatta ne çocukluğu yemeye başladığımda galiba 18 yaşındaydım, o derece :) Bu çocuk ya bana çekmiş (yukarıdaki sorumun cevabını almış oldum böylelikle)  ya da annemin ahı tutmuş olacak ki yumurta yemiyor. Umarım ikisi de değildir de bir an önce başlar tüketmeye.


Ama işte annelik var ya serde... İlla ki yiyecek o yumurtayı öyle ya da böyle :) Bu arada yumurta yedirme denemelerimin yüzde 90'ı başarısızlıkla sonuçlanıyor onu da belirteyim :)  Ama henüz vazgeçmedim. İşte bu bebek keki tarifim de nasıl yedirsem şu yumurtayı sorularıyla boğuşurken birden çıkıverdi bağrımdan :)) Patenti bana ait yani :) Şekersiz bu bebek keki tarifimi deneyin, afiyetle yesin kuzunuz efendim.

bebek keki tarifleri


TAZE YABAN MERSİNLİ ŞEKERSİZ BEBEK KEKİ (1 yaş +)


  • 2 Yumurta
  • 1 Çay bardağı süt
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 Avuç taze yaban mersini
  • 10-15 tane kuru sarı üzüm
  • 3 Adet hurma
  • Yarım armut (Sabah yarısını yediği armut duruyordu o yüzden armut koydum elma da kullanılabilir.)
  • Aldığı kadar tam buğday unu
  • 1 silme çay kaşığı karbonat
Yumurtaları kırıp süt ve zeytinyağı ile çırpıyoruz. Çatalla çırpmanız yeterli. Meyveleri robottan çekip karışıma ekliyoruz. Aldığı kadar tam buğday unu ilave ediyoruz normal kek kıvamında olacak. En son üzerine bir çay kaşığı karbonat ekleyip karıştırıyoruz. 170 derece fırında kontrollü pişiriyoruz. Ben cupcake kalıpları kullandığım için 35 dakika yeterli oldu. Biz tadını çok sevdik. Yeteri kadar meyve içerdiğinden şekere inanın hiç ihtiyaç yok :) Bu tarifle cupcake kalıplarından tam 10 adet kek çıktı. 1 tanesini hemen yedi. Pişerken heyecanla başında bekledi, ilginç geldi :) 4 tanesini birkaç hafta sonra vermek için buzluğa attım. 5 tanesini bu hafta yiyecek.

Yani inşallah..
Yani umarım...
Yani yesin ama lütfen...
Yani daha ne yapayım çocuk :)

Afiyet olsun! Görüşmek üzere.

sekersiz bebek keki tarifi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder