Perşembe

KEREM'İN MONTESSORİ YOLCULUĞUNDA BU HAFTA

ışıklı kum aktivitesi

"Tek başıma bir şeyler yapabilmem için bana yardım et. Ve nasıl yapıldığını bana göster. Yani sen benim için yapma, bana nasıl yapıldığını göster. Kendim yapmak isterim ve yapabilirim. Bana nasıl yapacağımı öğretirken sabret. Bu belki uzun sürebilir. Ve belki daha da uzun zamana ihtiyacım var. Ancak bilmelisin ki birkaç deneme ile yapacağım şeyi sonunda ben başarmış olmak isterim. Hata yapabilme ihtimalimi de unutmamalısın. Ama unutma ki ben sadece bu hatalarla gerçek manada bir şeyler öğrenebilirim."

Maria Montessori'nin bize çocuklarımızın ağzından bir mesajı var :) Kulak vermeli.


Bu hafta Kerem ile yaptığımız ve yine Serdar ile beraber Kerem'den bile çok eğlendiğimiz etkinliğimiz " Işıklı Kum Sanatı Etkinliği". Bu aktivitemizi hazırlarken iki adet üstüste durabilecek kutuya ihtiyacımız vardı. Öncelikle plastik kutumuza yılbaşından kalma ışıklarımızı yerleştirdik sonra üstüne bir kutu daha koyduk. Üstteki kutuya kum görevi görmesi için irmik ve ince bulgur döktük ve havanın kararmasını bekledik :). Karanlıkta daha verimli çalışılabilecek bu etkinlik Kerem'in çok hoşuna gitti. Önce biz ona bu materyalden nasıl yararlanabileceği konusunda birkaç örnekle yol gösterdik sonra kendisi istediği gibi karaladı, yazdı, çizdi, bozdu :)

bebeklere aktivite
montessori etkinlik
montessori sensory play


Kesinlikle Kerem ile beraber keyifli ve verimli vakit geçirebildiğimiz bir akşam olmuş oldu böylece. Çıkardığı heyecanlı sesleri ve çığlıkları duymalıydınız :)

Bu hafta evde montessori yaklaşımına uygun yaptığımız bir başka etkinliğimiz "Renklere Göre Gruplandırma". Bir renk eşleştirme oyunu.

evde aktivite

Renkli elektirik bantları kullanarak bantların rengini temsil eden alanlar oluşturarak kolayca hazırlanabilecek bir oyun. Renkleri temsil eden alanlarımızı oluşturduktan sonra evden uygun renklerde birkaç obje bulduk. Yine öncelikle oyunu algılayabilmesi için, objeleri renklerine göre gruplandırarak uygun şekilin içine koyması gerektiğini gösterdik. Objeleri yerleştirdiğimiz tabaktan tek tek alıp uygun yerlere koyabilmesi için destek gösterip bir yandan renkleri tekrarladık. "Kerem elindeki elmanın rengi nedir? Kırmııızıııı." :)

renklere göre ayırma
montessori etkinlikleri

 Evde uyguladığımız bu etkinliklerin çoğu tabii ki sadece bir seferlik oyunlar değil. Kerem'in ilgisi canlı kaldığı sürece ve bu oyunların Kerem'in gelişimine farklı katkıları devam ettiği sürece evde aynı oyunları farklı günlerde oynamaya devam ediyoruz. Oynatmaya demedim çünkü onunla biz de oynuyoruz :) Ve inanıyorum ki biz O'nun oyunlarına aktif bir şekilde dahil oldukça Kerem'in hem öğrenme verimi artıyor hem de bizimle geçirdiği mutlu anlarının sayısı.

Bu hafta yaptığımız üçüncü etkinliğimiz çok kolay hazırlanabilen ve bununla beraber ince motor gelişimi için çok önemli bir evde yapılabilecek aktivite. "Makarnaları Çubuklara Geçirme"


 Çubuk olarak kullandığımız spaghetti makarnalar, spaghettilere dizmek için kullandığımız penne makarnalar ve çubukları sabitlemek için oyun hamuru. İşte hepsi bu kadar. Kerem'in çabuk sıkıldığı ve fazla ilgisini çekmeyen bu aktiviteyi bir dahaki sefere makarnaları boyayarak hazırlayacağım. Hem belki dizerken yine renklerden de konuşuruz :) 
evde oyun

 Sanırım bu oyunda ilgisini çok fazla toplayamamamızın sebebi oyun hamuru :) Tam bir oyun hamuru canavarı olan Kerem'in derdi yüksek ihtimal oyun hamurunu bir an önce oradan kurtarıp mıncıklamaktı.:) 

Bizden bu haftalık bu kadar :) Görüşmek Üzere.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder