Salı

BEBEKTEN ÖNCE SON ROMANTİK TATİL: BABYMOON


Babymoon, balayı tadında bir tatil...

Babymoon, bebek bekleyen çiftin bebeğin doğumundan önce çıktığı "son" romantik tatil...

Babymoon, honeymoonumsu teselli ikramiyesi...

Babymoon, bezsiz, mamasız, kaçta uyanacağım derdi olmayan son tatil...

Babymoon, bebekten önce son çıkış :)


Kısacası anne ve baba adayı'nın seneye geçireceği bebekli tatilde bir otel odasında bebeğin öğle uykusundan uyanmasını beklerken "Acaba ne zaman arkadaşlarıyla tatil yapacak kadar büyür ve biz tekrar başbaşa tatil yapabiliriz?"  düşüncelerine dalmadan hemen önceki tatil :) Bu kadarı biraz abartılmış bir tanım olsa da, bebekli tatilin tadı inanın bir başka... Tadı başka ama pek dinlenemiyorsun... Ha bir de romantiklik yüzdesi % 5 falan... :))) Siz tabii takılmayın bunlara eskiye dönüp hatırladığınızda sizi en çok gülümsetecek olan tatil anılarınız muhtemelen çocuklu olanlar olacaktır. Neyse şu an konumuz bebekli tatil değil, Kerem ile birlikte geçirdiğimiz ilk yaz tatilimizi de yazacağım ama şimdi konu oraya gelmesin biz babymoon'a odaklanalım :)



Tamam babymoon falan ama "Hamilelikte tatile çıkılır mı? Hamileyken denize havuza girilir mi?" gibi soruları göz ardı etmemekte fayda var. Ben öncelikle kadın doğum doktorumdan izin aldım. Hamileliği riskli geçmese bile herkesin tatil planı yapmadan önce doktoruyla görüşmesini tavsiye ederim. Bana doktorum 6. ayın sonuna kadar tatile çıkmamda hiç bir sorun olmadığını söyledi. 32. haftadan sonraki haftalarda tüm hamilelerde erken doğum riski oluşabileceği için yol ve tatil genel olarak önerilmiyor.

Denize girmekte özgürsünüz hatta spor olacağı için bol bol yüzün kendinizi çok yormadan. Havuz yasak enfeksiyon kapma riski olduğundan. Diğer bir önemli konu da cildinizi güneşten koruma ve susuz kalmama. Hamilelikte bol su tüketimi zaten çok önemli ancak tatilde ekstra dikkatli olmanızı öneririm. Hamileyken güneşlenme sürenizi çok uzatmamalı ve güneş ışınlarının dik olduğu saatlerde (12.00-15.00 arası) güneşe çıkmamaya özen göstermelisiniz. Ve en az 40 faktör korumalı bir güneş kremi kullanmanızı öneririm.


İşin en zor kısmı hamileyken tatil yapacağınız yere varmak esasen :) Hamilelikte alınan kilolar, şişen ayaklar ve sürekli ihtiyaç molası ;))

Biri romantik tatil mi demişti? :)

Şaka bir yana eğer kendi arabanız ile yolculuk yapacaksanız saatte bir mola vermeniz iyi olacaktır. Saatte bir oturduğunuz yerden kalkıp biraz hareket etmek sizi rahatlatacaktır.

Tatil yapacağımız yere karar vermek çok zor olmadı. Hamilelikte artan kan dolaşım hızı insanın normalden sıcak hissetmesine neden oluyor. Ben Ankara'daki sıcağa bile dayanamazken güney kıyılarını tatil için seçmem imkansızdı:)



Babymoon şimdi otellerin çoğu tarafından balayı gibi pazarlanıyor. Siz kendinize böyle bir otel bakabilirsiniz. Ancak bizim seçtiğimiz otelde böyle bir hizmet yoktu. Sakin, huzurlu, temiz ve dinlendirici bir tatil yapmak istiyorduk. Tercihimiz Kuşadası'nda Le Bleu Hotel & Resort oldu. Otelin konseptinden, temizliğinden, yemeklerinden kısacası herşeyiyle hizmetinden çok memnun kaldık. Tamamen kafa dinlemelik, ROMANTİK (takmış değil mi?:) ), huzurlu bir tatil geçirdik. Kesinlikle bir kez daha ziyaret edeceğiz.




Sabahları kalkıp kahvaltımızı yapıp güneş henüz kendini çok göstermemişken deniz kenarındaki localardan birine yerleşip bol bol yüzdük.



Öğlen güneş çıktığında ben kitaplarımı alıp fondaki klasik müzikle birlikte keyif yaptım. Bizim su kuşu ise fırsat bu fırsat bol bol yüzdü, daldı, taş ve midye kabuğu topladı bana :)

Deniz'in berraklığı kalp ben


Öğlen yemek vakti geldiğinde yemeğe geçip sonra bazen havuz kenarında bazen deniz kenarında günü akşam ettik. Tatilimizdeki tek sorun düzenli aralıklarla Serdar'ı masaj yaptırmaya ikna etmek için gelen masöz ablamızdı :)) Abla diyorum çünkü hiç kıskanmadım :) Ben hamile olduğum için beni es geçiyor olmalıydı, ki aslında o bel ağrılarıyla benim masaja daha çok ihtiyacım vardı :)
Akşam yemeğini yedikten sonra genelde deniz kenarında beraber yürüyüş yapıp yıldızları seyrediyorduk. Dedim ya ROMANTİK tatil işte :)




Her gün üç aşağı beş yukarı bu şekilde geçti gitti... 

Her gün asla es geçmediğimiz, kaçırmadığımız tek şey ise gün batımıydı.

Daha önce Kapadokya Kızıl Vadi'de de  günbatımını seyrettik. Dünya'da gün batımının izlenebileceği en iyi yerlerden biri olarak bilinir. İnanın güneşin batışı hemen hemen oradaki kadar etkiledi bizi.


#Lebleusunset


Bu arada bir akşamüzerimizi hamilelik fotoğraf çekimine ayırdık. Zaten Ankara'da valizleri hazırlarken denizi bulmuşuz ufak bir çekim yaparız diye planlayıp kendime hamile annelerin fotoğraf çekimlerinin olmazsa olmaz aksesuarı çicekli taçlardan almıştım. Ortam ve modumuz aynı anda çok yerinde olduğundan bol bol fotoğraf karesi biriktirmiş olduk.






Doğum öncesi stresimi attım. Güldük, eğlendik, dinlendik. Tadı damağımızda kalan bir tatilin sonuna geldik. Her güzel şey gibi bu da bitti :) Başka tatil hikayelerinde görüşmek üzere :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder